Cazare Kauai Waimea Plantation Cottages

Insula Kauai, Hawaii – cazări recomandate și costuri

Kauai, insula grădină din Hawaii pe care am decis să ne căsătorim e verde, sălbatică și variată. Sunt foarte diferite experiențele din sudul insulei față de cele din nordul insulei, de exemplu. La prima vizită, acum 4 ani, am decis să stăm într-o zonă mai centrală, în sud, conducând spre vest sau nord pentru a explora și acele zone. Insula nu e foarte mare, făceam maxim o oră până la capătul drumului (nord-vestul insulei este complet sălbatic, poate fi străbătut doar pe jos, prin junglă, v-am povestit aventura noastră pe Na’Pali Coast și Kalalau Trail în Instagram Highlights). Însă acum o lună, când am stat o perioadă mai lungă de timp pe insulă, din cauza nunții dar și pentru că am vrut să o explorăm mai mult, am ales să ne cazăm în mai multe părți ale insulei, vizitând zonele acelea când eram cazați acolo și reducând timpul în mașină astfel.

În ce parte a insulei hawaiiene să mă cazez?

Sud-estul insulei Kauai – cea mai populară zonă pentru cazare, cu foarte multe oferte și multe variante de restaurante și magazine. Aeroportul se află tot în sudul insulei, deci în apropiere. Este o zonă populară pentru că e soare mare parte a timpului și sunt multe plaje frumoase, inclusiv Poipu Beach, faimoasă pentru că e gazda broscuțelor țestoase. Lihue este cel mai mare oraș, unde se află și micuțul aeroport, iar la 10 minute de condus e Kapa’a, orășel plin de căsuțe colorate, magazine și restaurante, dar și foarte multe variante de cazare. Pe lângă asta, mai sunt foarte multe resorturi pe întreaga coasta.

Vestul insulei Kauai – dacă sud-estul insulei are parte de mult soare, vestul îl întrece: este cea mai uscată zonă a insulei, unde plouă cel mai rar (aproximativ 61 de zile de ploaie pe an). Zona este poarta spre Waimea Canyon, numit și marele canion al Pacificului, dar și spre Kokee State Park, unde sunt câteva din cele mai spectaculoase drumeții ale insulei. Tot din zonă pleacă și multe tururi cu barca, de snorkeling, diving sau relaxare, către Na’Pali Coast, partea neexplorată a insulei, cât și spre Ni’ihau, o insulă mică, privată, de lângă Kauai, pe care locuiesc doar câțiva nativi hawaiieni. Orașul Waimea este cel mai popular de aici, un oraș autentic, cu căsuțe vechi colorate.

Nordul insulei Kauai – zona cu cea mai mare umiditate de pe insulă și unde plouă cel mai des, mai ales iarna (noiembrie-aprilie), dar și cea mai deosebită zonă. Din cauză că plouă așa mult, e zona cea mai verde, cu munți, păduri și văi nesfârșite, dar și plaje sălbatice. E un singur drum care duce spre nordul insulei, iar acesta se termină unde începe Kalalau Trail – faimoasa drumeție prin junglă, singurul mod de a străbate parte din Na’Pali Coast. Zona Princeville și Hanalei este zonă rezidențială, acolo veți găsi variante de cazare, dar nu ieftine. E o zonă bogată, unde am văzut unele din cele mai frumoase case din lume. Nu sunt multe restaurante sau magazine în zonă, iar cele care sunt, sunt scumpe. Cu toate astea, e zona noastră preferată de pe insulă și zona unde am decis să ne căsătorim.

Unde ne-am cazat noi?

Sud-estul insulei Kauai

• The ISO
Cazare Kauai The ISO
The ISO de pe balcon, în carantină

Cel mai bun raport calitate preț găsit de noi pe insula Kauai în noiembrie 2020, dar și la începutul anului 2020, când am căutat cazări pentru vacanța din aprilie anulată, a fost aici. Ceea ce mă face să cred că sunt constanți și corecți cu prețurile. De fapt, cred că e unul din cele mai ok prețuri găsite pe toate insulele Hawaii anul trecut. Sau e în strânsă competiție cu cazarea de pe Oahu, rămâne de văzut. Anyway, au camere fie cu sea view fie cu sea access, moderne și recent renovate. Am avut pat mare king size și aceasta a fost locația în care am fost carantinați prima zi și noapte (pentru că nu ne ajunsese încă rezultatul testului covid-19). A ajutat mult faptul că, de pe balcon, ne uitam către palmieri, gazon verde verde, piscină și imediat după, plajă și superbul ocean Pacific. Micul dejun, cel puțin în perioada asta, nu era cine știe ce și se putea lua doar în cameră. Câteva fructe, cereale, iaurt, lucruri de genul. Am reveni oricând aici.

• Kauai Beach Resort
Cazare Kauai Kauai Beach Resort
Kauai Beach Resort, singura poză pe care am făcut-o în cameră

Găsit într-un moment sensibil, după ce ne-am întors prematur din drumeția în junglă din cauza vremii, fără să avem vreo cazare rezervată (trebuia să campăm în următoarele două nopți) și fără să avem semnal la telefon, pe tot parcursul drumeției și nici în parcarea de la capăt. Abia când am ajuns în primul orășel cu taxi și ne-am recuperat mașina, am putut căuta o cazare. Am încercat să caut ceva la The ISO, dar era totul ocupat. Era 7 seara, iar Booking mi-a sugerat această cazare, la un preț rezonabil. Am rezervat-o pe loc. Camerele sunt renovate și moderne, iar complexul e mare și frumos amenajat. Ne-a amintit de cazarea din noiembrie 2016, de mai jos. Am ales tot o cameră cu pat king size și a fost cel mai minunat pat și duș din viața noastră, dupa drumeția aceea dificilă prin noroi.

• Courtyard by Marriott Kauai at Coconut Beach,

care între timp a devenit Sheraton Kauai Coconut Beach Resort. Un localnic care e angajat la Marriott ne-a povestit că și Sheraton Kauai e deținut tot de Marriott, ceea ce mi s-a părut amuzant. A fost una dintre cazările noastre cele mai bune până acum câțiva ani. Camere moderne, paturi mari, în fața oceanului, cu plajă privată. Iar curtea… o minunăție. Piscine, un jacuzzi imens, bar și mai multe restaurante. Să nu mai zic că plătisem un chilipir pe camere atunci. Acum au fost mai scumpe însă, de aceea nu ne-am mai cazat aici. Dacă căutați cazare pe Kauai, aruncați însă un ochi și pe asta, poate prindeți un deal bun.

Vestul insulei Kauai

• Waimea Plantation Cottages
Cazare Kauai Waimea Plantation Cottages
Waimea Plantation Cottages
Waimea Plantation Cottages la apus

Locul în care ne-am simțit cu adevărat într-o vacanță de vis. Sau într-un film, sau într-o carte bună. Locul e încărcat de istorie. Căsuțele sunt foste case ale muncitorilor de pe diverse plantații de zahăr din Kauai, construite la începutul anilor 1900 (ultimele căsuțe au fost construite în 1930). Au fost mutate toate în același loc, în Waimea, unde a fost și o plantație de zahăr și renovate, fără a-și pierde însă din farmec. Toate au mobilier vintage și un view… de milioane. Tot parte din istorie mi se pare și vegetația din jur, copaci vechi de sute de ani, plante exotice și palmieri înalți, înalți. Palmierii sunt răsfirați de-a lungul unei plaje exotice cu nisip negru, iar între ei e legat, pe ici pe colo, câte un hamac. Găsești scaune comode de lemn pe care să le așezi să admiri oceanul, asta dacă nu vrei să-l privești de pe terasa căsuței tale, în timp ce te legeni pe un rocking chair, cu un vin bun în mână. Recomand apusul de pe terasă, sau răsăritul din același loc. E liniște pură și te deconectezi instant. Când îmi va fi greu și mă voi simți obosită, aici vreau să mă întorc! Să-mi închid telefonul, să-mi iau o carte bună, sau chiar și fără, să stau, să privesc oceanul și să ascult păsările.

Nordul insulei Kauai

• Hanalei Bay Resort
Cazare Kauai Hanalei Bay Resort
Hanalei Bay Resort

Într-o zonă rezidențială superbă, în orașul Princeville, sau mai bine zis la marginea lui, se află acest resort de apartamente. Cele mai imense apartamente de două persoane întâlnite de noi. Dormitor, sufragerie, bucătărie, două băi, dressing room și două balcoane, toate de dimensiuni imense. Am avut o bucătărie complet utilată și este ideal pentru familiile cu copii, care vor să-și și gătească. Proprietatea este deosebită, cu multe piscine și aranjamente florale superbe. Au și o plajă privată, noi însă nu am ajuns pe ea. Aici am stat când am avut nunta (plaja pe care ne-am căsătorit e la vreo 20 de minute). Pe fiecare balcon este o masă cu două scaune, așa că am mâncat mereu micul dejun în aer liber, deși aveam o masă de dining de 4 persoane și înăuntru.

• Camping Kalalau Valley (Na’Pali Coast)
Kalalau Trail

O cazare de 1 milion de stele. Pentru că se doarme pe o plajă protejată de munți, lângă sunetul oceanului dar și al unei cascade, sub o mare de stele. Prețul plătit, adică drumeția de 11 mile prin junglă, pe alocuri periculoasă și strict dependentă de vreme este mare, dar sunt convinsă că merită. Spun că sunt convinsă pentru că, din pacate, noi ne-am întors de la mila 6 (deci am facut 12 mile într-o zi), din cauza vremii.

Cât ne-au costat cazările pe insula Kauai?

Am recomandat și o cazare din anul 2016, în care nu am stat la ultima vizită și care face parte din bugetul pentru Hawaii de acum 4 ani, așa că nu va fi notat și luat în calcul prețul acestuia. Nu știu care sunt prețurile acum, după ce și-a schimbat numele, dar prețul de atunci îl puteți găsi în articolul de buget de data trecută.

Prețurile includ taxe. În SUA, prețurile afișate nu sunt prețurile finale, taxele fiind adăugate ulterior. Acestea depind de produsul cumpărat, de stat și altele, așa că nu știu să vă spun un procent.

Total cheltuieli cazare pe insula Kauai din Hawaii în noiembrie 2020: $1801

Cam atât despre cazările și prețurile de pe insula Kauai. Noi am încercat, în general, să ne încadrăm în suma de $150/120 euro pe noapte/cameră, dar mai sunt și excepții de cazări mai scumpe din cauza nunții, pentru că am vrut să fie ceva special, sau mai ieftine, când am plănuit să ne cazăm în junglă. Mai multe poze și filmulețele cu prezentarea cazărilor găsiți, ca de obicei, în Instagram Highlights și pe Facebook. Ne auzim curând să vă spun prețurile de pe celelalte insule, inclusiv Maui, cea mai scumpă dintre insulele hawaiiene. Safe travels!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *