Vacanta exotica luna de miere

Vacanță în Polinezia Franceză: transportul între insule

Transportul între insule, pentru noi, a fost cea mai mare provocare în această vacanță pe cont propriu în Polinezia Franceză. S-a terminat cu bine, dar cu mult stres și cu bani cheltuiți degeaba. V-am povestit deja care a fost itinerarul nostru în Polinezia Franceză. Următorul pas a fost să mă documentez despre transport și cum ajungem pe acele 8 insule pe care am fost cazați.

Astăzi vă povestesc despre transportul între insule, pățaniile noastre și cum să evitați bătăile de cap, pe cât posibil, dar și traseul pe care l-am ales pentru a minimiza cât mai mult costurile celor 10 zboruri între insule, pe care le-am avut.

Vacanta exotica transport Tahiti
Tikehau, plajă cu nisip roz

Cum te deplasezi între insule în Polinezia Franceză

M-am documentat temeinic și am aflat că zborurile sunt cam singura opțiune, ferry existând doar între anumite insule, dar cu locuri limitate și cu prioritate pentru localnici. Nu găseam nici un mod de a rezerva online, singurul traseu cu ferry care mi se părea accesibil fiind între Mo’orea și Tahiti. Așa că mi-am îndreptat atenția către zboruri și așa am aflat că un singur airline are monopol pe zona aceasta: Air Tahiti. Erau singurii cu care puteam zbura între insule, iar zborurile nu erau deloc ieftine.

Citind însă mai mult, am aflat că ei au niște pachete pentru zborurile între insule: multi island passes. Practic, pentru o sumă fixă, poți vizita un anume număr de insule, dintre cele listate în pachet. Prețurile începeau de la peste 300 euro pentru 3 insule, dar hei, era mult mai ok decât zborurile cumpărate individual. MULT mai ok. Am găsit, așadar, cu greu, pachetul care ni se potrivea și un traseu pentru vacanța noastră. Practic, nu sunt zboruri între oricare două insule și nici în orice zi.

Apoi, mai aveau ei niște reguli de respectat: trebuie să fie neapărat zbor direct, nu cu escală (cu o excepție sau două), nu poți merge de două ori pe aceeași insulă și, dacă ai mai multe arhipelaguri în pachet, mai întâi termini cu unul, apoi te muți la următorul, nu poți grupa altfel zborurile.

Dar am reușit să găsesc o variantă, chiar și pentru Maupiti, unde se zbura mai rar și din puține locații și chiar și pentru Tikehau și Fakarava, între care nu există zbor direct, dar erau în același arhipelag, deci trebuia să le vizităm grupat. Am folosit două zboruri directe, Tikehau-Rangiroa + Rangiroa-Fakarava, pentru că și Rangiroa era în pachet și nu aveam de gând să o vizităm. Am așteptat mai multe ore în aeroport, dar I made it happen.

Transport Polinezia Franceza
Tikehau, laguna superbă

Provocările cu multi island passes la Air Tahiti

Totul părea clar de aici încolo, aveam lista cu datele și orele zborurilor dorite, erau available (verificate pe rând), trebuia doar să le rezerv. Dar ce să vedeți, e asa bugged site-ul, că nu puteai rezerva decât maxim 6 zboruri, deși eu aveam mai multe incluse în pachet. Și de aici a început aventura. I-am contactat pe cei de la Air Tahiti prin email, mi-au spus că nu e problemă, pot rezerva prin e-mail sau telefon. Le-am trimis prin e-mail lista zborurilor plus datele noastre. Mi-au răspuns peste o zi, diferență de fus orar. Unul dintre zboruri nu mai e disponibil, vă punem pe lista de așteptare. Plan stricat.

Dar ce e lista de așteptare? Cine oare renunță la zbor, după ce a plătit? Încerc să aflu, mi se răspunde doar să am răbdare. Nu am răbdare, le fac mare trafic pe site și să observ că, în aceeași zi, pe același traseu, mai apare un zbor, la altă oră. Le dau mail că e ok și ăla, deși mă așteptam să-mi ofere ei această altă variantă. Îmi răspund după o zi, iar l-am ratat, iar pe lista de așteptare. Nu am răbdare, dar mai aștept. După o zi, primesc mail: nu mai suntem pe lista de așteptare pentru al doilea zbor, dar trebuie să-i sun ca să confirm că îl mai vreau. Ok, fie. Aștept noaptea și programul lor scurt de lucru, încarc telefonul, sun. Confirmat. Întreb ce să fac mai departe, cum plătesc. Mi se răspunde că voi primi pe data x (cu 1 zi înainte să plecăm către tărâmul pitoresc) un link de plată. Aștept cu nerăbdare sa treacă timpul și să plecăm.

Vacanta Tahiti transport insule
Huahine, roadtrip în jurul insulei

Vine ziua plecării, ne îmbarcăm spre Paris, primul zbor, îmi dau seama ca n-am primit linkul de plată. Aștept să vină seara, îi sun din Paris, de la hotelul din aeroport, unde dormeam până a doua zi dimineață. Mi se raspunde: a expirat rezervarea mea, pentru că n-am plătit-o. Păi n-am primit nici un link de plată. Păi trebuia să primești, până în data x (mie mi se spusese că în data x îl primesc, nu PÂNĂ ÎN). Îi explic că nu e ok situația, îmi cere din nou lista de zboruri, mă trece pe lista de așteptare pentru mai multe zboruri. Dar eu timp de așteptare nu mai am.

Îi sun din nou, îmi spune că încearcă să rezolve. Am petrecut câteva ore și cel puțin 100 de euro la telefon în noaptea aceea, din hotelul din Paris, încercând să rezolv problema. Am încercat să schimb planuri, deși aveam deja și toate cazările plătite, sume deloc mici. Am discutat cu oameni incompetenți, care-mi spuneau, din nou, că revin cu linkul de plată și nu reveneau, care reveneau cu linkul de plată și cu mai multe zboruri greșite, și tot așa. I-am sunat de n ori.

Palmier vacanta exotica luna de miere
Fakarava, PK9 beach

Pachetul Air Tahiti ales și traseul din Polinezia Franceză

A fost o adevărată aventură să rezervăm un pachet din acesta de zboruri, una neplăcută, dar foarte ok din punct de vedere financiar. S-a rezolvat până la urmă, nu știu cum, probabil pentru că am insistat agresiv și mult. Am ales pachetul Bora-Tumotu Pass și ne-a costat 581 euro de persoană, cu câte un bagaj de cală de 23 kg inclus la fiecare zbor. Am avut 10 zboruri, între 8 insule, după cum urmează:

Insula Tahiti -> Insula Maupiti -> Insula Raiatea -> Insula Taha’a -> Insula Huahine -> Insula Mo’orea -> Insula Bora Bora -> Insula Tikehau -> Insula Rangiroa (doar ca intermediar, pentru ca nu exista zbor direct între Tikehau și Fakarava) -> Insula Fakarava -> Insula Tahiti

M-am străduit ceva să fac acest itinerar, ca să profităm la maxim de pachetul Bora Tuamotu de 581 euro, așa că feel free to use it, dacă aveți timp suficient.

În timpul discuțiilor telefonice din Paris, o doamnă încerca să mă convingă să iau zborurile separat, minus vreo 2-3 care nu erau available, eram pe lista de așteptare. Zborurile pe care le-am avut noi, minus cele 2-3, ar fi costat peste 2700 euro de persoană, dacă nu aveam acest pachet. Așa că da, merită să luați pachetul, dar începeți căutările din timp, contactați-i din timp, cereți link-ul acela de plată o dată ce sunt confirmate toate zborurile și faceți plata, ca să nu treceți prin ce am trecut noi. Noi nu știam tot procesul, dar voi îl știți, acum.

Moorea Tahiti transport
Insula Mo’orea

Transportul pe insule în Polinezia Franceză

Cât despre transportul pe insule, acolo am închiriat mașină sau scuter, uneori, alteori ne-am deplasat cu bicicleta sau cu barca, după nevoi. Și acestea trebuie rezervate din timp, sunt limitate. Pe Raiatea, de exemplu, nu am găsit nici măcar o mașină sau un scuter de rezervat, pentru o singură zi.

Spor la plănuit, ne auzim curând cu lista cazărilor noastre, majoritatea foarte deosebite și diferite. Iar pe Instagram găsiți oricând mai multe imagini foto și video din aventura noastră în Polinezia Franceză.